mandag 11. juli 2011

Sushi og sjokolade

Er sliten jeg nå. Har ikke alltid noen god forklaring på hvorfor. Noen ganger er jeg kjempesliten etter noen dager hvor jeg bare har slappet av og gjort minimalt, andre dager er jeg helt gåen fordi timene i døgnet går til litt lite søvn, jobb, henting og bringing, rydding, klesvask, middagslaging og diverse. Og nå har jeg kommet hjem fra jobb, spist middag og vet at jeg må ut og male huset. Egentlig ingen umulig oppgave - jeg har brukt flere dager på å gjør det klart ved å vaske veggen som skal males og sette maskeringstape på vinduene. Det er bare det at kroppen og hodet er så tungt. Og at jeg ikke har lyst og ork. Samtidig vet jeg at dersom jeg ikke gjør det nå blir det bare enda dårligere tid å få det ferdig på - og dertil mer stress. 


Så hva gjør jeg? Hvordan kan jeg gjøre denne situasjonen lettere? Hvordan være god mot meg selv? 


På vei hjem fra jobb måtte jeg innom butikken for å kjøpe meg noe til middag. Da tok jeg med meg et lite brett med sushi fra kjøledisken og en liten sjokolade også  - så jeg har noe å kose meg med - trøste og belønne meg med kan man også si- når jeg er ferdig med å male. Og når jeg sitter her og prøver å manne meg opp til å komme meg ut og male så må jeg virkelig vende oppmerksomheten min inn i hodet mitt for å finne de negative tankene som bidrar til at det bare blir tyngre å komme i gang: "Herregud så sliten jeg er, dette blir helt pyton, jeg kommer aldri til å bli ferdig". Og først når de tankene blir tydelige kan jeg si til meg selv:" Ja ja, jeg har vært sliten før jeg, klart jeg blir ferdig, det er snakk om 1 vegg - ikke hele huset, tenk på den deilige følelsen når jeg er ferdig i kveld og kan kose meg med sushi og sjokolade mens jeg leser i den nye boka til Jo Nesbø".


Det gjør det faktisk litt lettere å komme igang. Så nå går jeg ut og maler. 
Ha en fin kveld :-)






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar