tirsdag 24. mai 2011

Nytelse - i dag!!

For mange av oss er nytelse nesten et fremmedord - noe som ikke gjøres annet enn ved helt spesielle anledninger. Eller en gang hvert skuddår. Hvorfor det? Vi lever bare en gang!!! NYT MER!!!! MASSE MER!!!!

Og hvordan gjør man det da?

Gjør noe du ikke pleier å gjøre, noe du har veldig lyst til.

Reise fra mann, barn, skittentøy og ta inn på hotell 1 døgn sammen med ei venninne?
Ta toget til byen etter jobb og sitte på kafè og nyte et glass vin i sola?
Melde deg på et kurs du alltid har drømt om?
Si til sjefen at hun får den oppgaven hun har bestilt, to dager senere?
Si til svigerfamilien at de skal ta med seg hver sin rett til lunsjen, for barna har holdt deg våken hele uka?
Ta på deg to forskjellige sokker?
Eller en knall oransje strømpebukse?

Å oppdage hva du virkelig har lyst til og hva som gir deg glede - det fortjener du!
Gjør 1 ting i dag som du ikke pleier å gjøre - noe du har veldig LYST til.

(Inspirasjon hentet fra boka Pippi Power av Gitte Jørgensen.)

3 kommentarer:

  1. I går ettermiddag når jeg var ute og gikk i sentrum, så så jeg plutselig et lite område med veldig fine små blå blomster jeg fikk lyst å fotografere. Men så tenkte jeg at nei det blir flaut sånn midt i blandt alle. Men så gjorde jeg det likevel, siden jeg hadde lyst, og man får en så utrolig god følelse av å gjøre slike ting :-) Kanskje ikke helt det samme som det du skriver innlegget, men det var det første som traff meg når jeg leste det.

    SvarSlett
  2. Hei :))
    Gleder meg til å følge bloggen din videre!
    Elsker slike inspirerende innlegg om hverdagsmotivasjon etc. Det er så lett å glemme de elementære tingene, og derfor veldig deilig å bli minnet på de. For mange år siden når jeg bodde i London, var ukas lille lykke å gå på Irsk Pub å spise chicken/mushroom pai og lese avis helt ALENE. Jeg omgikk masse mennesker hele tiden og synes det var deilig å få litt tid alene. Nå har jeg barn og synes faktisk det er enda viktigere med denne alenetiden innimellom. Vanskelig å få til noen ganger, men veldig viktig! Ellers er vi veldig flinke til å leie billige småhytter rundtomkring. Vi har laget et "mobilt turkjøkken" som raskt kan kastes inn i bilen med både unger, bikkje og fiskestenger :)) Vi liker å dra bort i all enkelthet og nyte boksmat på primus, yatzi og kortspill med ungene, et glass rødt i skinnet av telys... Raskt, enkelt og billig! Og kan derfor gjøres oftere :))
    God klem til deg fra Renate

    SvarSlett
  3. Silje: akkurat det jeg mente vet du :-) Et gull-eksempel på den gode følelsen og gleden man kan kjenne på ved å følge impulsen om å gjøre det man har lyst til. Takk for at du delte den :-)
    Anonym:så gode innspill :-) Alenetid er viktig, mange som nedprioriterer det.

    SvarSlett