torsdag 19. mai 2011

GOD NOK?

Det er mange som føler at de aldri er gode nok. Det er alltid noe som kunne vært annerledes, mere, mindre, bedre. Det å aldri kunne slå seg til ro med det som faktisk er kan skape mye indre uro og stress.

Jeg har de siste årene jobbet mye med meg selv for å tørre å være sikker på at jeg er god nok. Det er ikke lett! Men på veien har jeg opparbeidet meg kunnskap og egen erfaring som andre kan ha nytte av. Jeg jobber som psykisk helsearbeider i en kommunal psykisk helsetjeneste og jeg har også privat praksis som gestaltterapeut. Jeg møter daglig flotte, sterke mennesker i vanskelige situasjoner og med vanskelige følelser og tanker som jeg stadig lærer av. Jeg er også glad i å lese faglitteratur, bøker, blader osv. om det som interesserer meg og ønsker at dette skal komme flere til gode. Så derfor denne bloggen. Jeg håper du kan tenke deg å følge meg og det jeg har på hjertet - for jeg vet at det å være sikker på at man er god nok er nøkkelen til et mye bedre liv på mange måter.

2 kommentarer:

  1. Hei:) snubla over bloggen din i dag, og her stoppa eg opp. Godt nok er vanskeleg, derfor er det viktig å dele og snakke om det som hindrar oss i å godta oss sjølv og innsjå at me er gode nok:) Eg har hatt MANGE rundar i psykisk helsetjeneste for å finne ut av eit kronglete liv, men det var etter ein fantasisk opphald på modum bad at eg kom på rett spor. Eg kan i dag med litt vanskelegheiter sei at eg er god nok- i alle fall på ein god dag:) Så denne bloggen kjem til å bli kjærkommen:) takk!

    SvarSlett
  2. Lise Marie Løvik29 mai, 2011

    Hei, vil gjerne høre mer fra deg i denne bloggen om hvordan du jobber med deg selv for å se at du er god nok. Ved å få kommentarer og innspill fra dere som leser håper jeg at vi sammen kan inspirere andre :-)

    SvarSlett