torsdag 1. september 2011

Kjiiiiipt......

De siste par ukene har jeg vært ekstremt trøtt og sliten. Har lagt meg til vanlig tid, det vil si senest kl. 23 uavhengig om det er ukedag eller helg. Jeg har til og med lagt meg flere kvelder før kl. 21.30, noe jeg ofte gjør når jeg er helt gåen. Og når jeg har det sånn får jeg alltid kjipe tanker om at livet vel må bestå av mer enn å være sliten og sovne rett etter at ungene har sovnet. Da prøver jeg krampaktig å holde meg våken for å se ferdig et program på tv eller å lese 10 sider i krimboka jeg holder på med. Men hodet vil ikke være med. Det er akkurat som om hodet mitt er inni en tung bøtte og at jeg har usynlige tråder på skuldrene mine som trekker meg ned mot underlaget. Øynene vil ikke holde seg oppe, så den eneste løsningen er å gå og legge seg.
Kjiiiiipt......
Jeg begynte å ta Omega 3 for en stund tilbake samt magnesium. Jeg prøver å spise sunt og regelmessig (har aldri spist så mye kjøtt og grønnsaker som nå) og kan liksom ikke sove MER enn det jeg allerede gjør. Så da får jeg prøve spikermatta jeg har kjøpt da og se om den kan gi noe mer energi. Kanskje gå noen turer så jeg får mer frisk luft etter jobben.
Og ja, vi er mange som har det sånn, vi som har en kabal som skal gå opp med barn, jobb, hus. Uansett: kjipt! Og så får jeg lese dette innlegget når jeg har litt mer energi igjen- og glede meg over den ekstra energien :-)

7 kommentarer:

  1. Pleier du å ha det slik om høsten?

    Det er ikke uvanlig at overgangsperioden er tung og krever mer søvn. Dessuten er jo høsten oppstartsperiode for mange ting og man skal tilpasse seg nye og gamle rutiner og komme igang på nytt. Det kan ta på.

    Trening kan hjelpe, det vet du sikkert.

    Det er kjipt å ha det slik, men stell pent med deg selv og skjem deg bort. Det går antakelig over av seg selv.

    SvarSlett
  2. Hei, jeg har slike slitne perioder innimellom, og som du sier; det går heldigvis over. Det gjør at jeg setter enda mer pris på det når energien er på vei tilbake :-)

    SvarSlett
  3. Det er kjempedeilig når en kjenner at en finner tilbake til seg selv igjen og kan gjøre de tingene en liker!

    Har du fått flere lesere? Du skrev for en stund siden at du syntes det var få innom deg.

    SvarSlett
  4. Fikk mange akkurat da, men er nok ikke så mange flere som følger meg nå i ettertid.....

    SvarSlett
  5. Det tar seg nok opp når du selv er aktiv på andres blogger. Det finnes en del livsstilsblogger skrevet av folk som driver med det, kanskje naturlig å bli kjent med noen av dem? Det finnes også steder du kan registrere bloggen din slik at den blir mer synlig. Og flere abonneringsmåter for leserne dine.

    Det er helt klart mer morsomt å blogge når mange kommer innom og legger igjen kommentarer.

    Takk for kommentar på bloggen min! :)

    SvarSlett
  6. Takk for en meningsfylt blog- du hjelper meg!

    SvarSlett